Pensar amb la pintura, així treballam la filosofia 3/18 a la nostra aula, així ajudam als nostres infants a
pensar en termes de sensacions, colors, formes o composicions. Tot
això ho feim aplicant el raonament lògic a la contemplació de l’art per fer dels
alumnes uns bons contempladors: que gaudeixin, però critiquin i tinguin
un criteri i siguin capaços de crear. És a dir, d’una banda, exercitam les distintes habilitats de pensament a través d’un quadre com l'observació, la
formulació d'hipòtesis, imaginar, donar raons o la interpretació, i de
l’altra, aconseguim actituds tan intel·lectuals com sensitives i
emotives, a partir de l’anàlisi i el treball creatiu d’algunes pintures.
aquesta setmana hem començat amb l'estudi de colors amb quadres de VASILI KANDINSKY.
La sessió ha consistit en el següent:
- presentació de l'obra coberta amb un cavallet.
- començam a fer hipòtesis de què hi pot haver a dins...en Mario, n'Álvaro i en Pep ens donen pistes del que hi pot haver! en Mario diu que hi ha una foto i en Pep que hi ha punts de colors.
- txannnnn! mostram el que hi ha darrera!
- una obra d'en Kandinsky!
- a partir d'aquí comença el diàleg;
què hi veis? jo veig verd i lila (Marina)
hi ha puntets (Adrián)
també hi ha quadrats (Daniela)
està pintat amb pintura (Toni)
quins colors predominen? lila (Ayman)
vermell (Nerea)
taronja (Paula)
groc (Maria del Mar)
quines formes geomètriques surten? rotllos (Marina)
quadrats (Daniela)
és un quadre que expressa...alegria perque hi ha puntets (Júlia)
alegria perque és de tot color (Daniela)
enfat (Toni) perquè? (Bea)
perque té color vermell com el monstre de
colors (Nerea)
en què se sembla l'obra amb el conte un llibre? també surten puntets
(Adrián)
surt el color blau,
vermell i groc igual que
el conte(Júlia)
A partir d'aquí inventam una història que comenci amb aquesta obra;
Hi havia una vegada, feia molt de temps que un puntet es passejava. Se va trobar amb més puntets i varen ser amics. Varen decidir anar a fer una volta per cercar més puntets amics. i així es va crear la ciutat de puntilandia!
COM PODEU VEURE AQUESTA SESSIÓ ENS HA AJUDAT A PENSAR,REFLEXIONAR I PARLAR, AJUDANT-NOS A TREBALLAR LES DIFERENTS HABILITATS DE PENSAMENT I EL LLENGUATGE.
divendres, 27 d’octubre del 2017
SORTIDA A L'ENTORN PROPER
Amb l'arribada de la tardor hem aprofitat per sortir amb na Maria a cercar "fulles" seques. Hem anat just davant l'escola a cercar xicarandanes, realment són els fruits de la Jaracanda, els quals han perdut la fulla i queden com unes capsules planes seques. La propera setmana veureu el resultat del perquè de les xicarandanes ;-)
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
VIDEOS ACOMIADAMENT PRIMER
VIDEO COLOR ESPERANZA . FEIS CLICK AQUI VIDEO FOTOS PRIMER A . FEIS CLICK AQUI
-
AVUI NA ZOE ENS HA ENVIAT AQUEST VIDEO PER COMPARTIR AMB TOTS ELS SEUS AMICS DE CLASSE .
-
Hem EXPERIMENTAT amb els colors i hem descobert que podem fer MÀGIA amb ells. Hem triat els DOS COLORS PRIMARIS QUE VOLIEM(VERMELL, CRO...
-
NA MARINA COLL ENS VA FER ARRIBAR AQUEST VÍDEO DE SANT JORDI UNA MICA MÉS ESPECIAL DEGUT A LES CIRCUMSTÀNCIES EXTRAORDINÀRIES ACTUALS . ...