divendres, 27 d’octubre del 2017

KANDINSKY I L'ESTUDI DE COLORS AMB QUADRES

Pensar amb la pintura, així treballam la filosofia 3/18 a la nostra aula, així ajudam als nostres infants a pensar en termes de sensacions, colors, formes o composicions. Tot això ho feim aplicant el raonament lògic a la contemplació de l’art per fer dels alumnes uns bons contempladors: que gaudeixin, però critiquin i tinguin un criteri i siguin capaços de crear. És a dir, d’una banda, exercitam les distintes habilitats de pensament a través d’un quadre com l'observació, la formulació d'hipòtesis, imaginar, donar raons o la interpretació, i de l’altra, aconseguim actituds tan intel·lectuals com sensitives i emotives, a partir de l’anàlisi i el treball creatiu d’algunes pintures.

  aquesta setmana hem començat amb l'estudi de colors amb quadres de VASILI KANDINSKY.

La sessió ha consistit en el següent:
- presentació de l'obra coberta amb un cavallet.
- començam a fer hipòtesis de què hi pot haver a dins...en Mario, n'Álvaro i en Pep ens donen pistes del que hi pot haver! en Mario diu que hi ha una foto i en Pep que hi ha punts de colors.
- txannnnn! mostram el que hi ha darrera!
- una obra d'en Kandinsky!
- a partir d'aquí comença el diàleg;

què hi veis? jo veig verd i lila (Marina)
             hi ha puntets (Adrián)
             també hi ha quadrats (Daniela)
             està pintat amb pintura (Toni)

 quins colors predominen? lila (Ayman)
                          vermell (Nerea)
                          taronja (Paula)
                          groc (Maria del Mar)

quines formes geomètriques surten? rotllos (Marina)
                                   quadrats (Daniela) 

és un quadre que expressa...alegria perque hi ha puntets (Júlia)
                            alegria perque és de tot color (Daniela)
                            enfat (Toni) perquè? (Bea)
                            perque té color vermell com el monstre de   
                            colors (Nerea)      

en què se sembla l'obra amb el conte un llibre? també surten puntets

                                                (Adrián)
                                                surt el color blau, 
                                                vermell i groc igual que 
                                                el conte(Júlia)

A partir d'aquí inventam una història que comenci amb aquesta obra;
Hi havia una vegada, feia molt de temps que un puntet es passejava. Se va trobar amb més puntets i varen ser amics. Varen decidir anar a fer una volta per cercar més puntets amics. i així es va crear la ciutat de puntilandia!

COM PODEU VEURE AQUESTA SESSIÓ ENS HA AJUDAT A PENSAR,REFLEXIONAR I PARLAR, AJUDANT-NOS A TREBALLAR LES DIFERENTS HABILITATS DE PENSAMENT I EL LLENGUATGE.


SORTIDA A L'ENTORN PROPER

Amb l'arribada de la tardor hem aprofitat per sortir amb na Maria a cercar "fulles" seques. Hem anat just davant l'escola a cercar xicarandanes, realment són els fruits de la Jaracanda, els quals han perdut la fulla i queden com unes capsules planes seques. La propera setmana veureu el resultat del perquè de les xicarandanes ;-)










VIDEOS ACOMIADAMENT PRIMER

VIDEO COLOR ESPERANZA . FEIS CLICK AQUI  VIDEO FOTOS PRIMER A . FEIS CLICK AQUI